maandag 25 juli 2011

6 - 8 juli 2011

afgelegde km : 1023
Tirol ! Langenfeld is de stopplaats en de camping ligt op 1200 m hoogte in het Oetztal.
OE is een mooi land met mooie bergen maar het weer trekt op niets als ge op vakantie zijt . Regen ,buien en af een toe een opklaring .Temperatuur van een kleine 20° C ,dit lijkt BelgiĆ« wel . daarvoor ga ik niet op reis .
De draadjes netjes uitgespannen en s' avonds seinen we   cq cq  de  OE / ON4AOL /P.
ON5JK bolt binnen met een dikke 599 gevolgd door Frank ON4AAC ietjes zwakker met 589.Ik weet niet waar Frank mee werkt maar de multiband draadantenne van Eddy ( wat is dat ook weer, een Barkley of zoiets ?) doet goed zijn werk .Daarna ontploft bijna mijn trommelvliezen als ON4BB , Luk in een voor mij "hels" tempo in de lucht komt . De AGC heeft moeite om terug te regelen en de eerste dot's of dah's ben ik regelmatig kwijt .Na beleefd verzoek " pse qrs " gaat het al wat beter  maar ik moet toch alle zeilen bijzetten .
Het is de eerste avond dat er kontakt is met het thuisland , en het wordt om de duur plezierig . Ik ga op de duur cw nog aardig vinden .Ik weet ondertussen ook al dat de praktijk onder echte omstandigheden de beste school zal worden en dat er nog veel te leren valt .
De tweede dag in OE heb ik s' morgens kontakt met ene zekere ON6HAF op 7020 kHz . Het blijkt volgens ik kan nemen Koksijde Airshow te zijn . Het gaat moeilijk en ik heb nog geen bevestiging of dit werkelijk zo was . We geven elkaar 559 .
s ' Avonds zijn ON6HE , ON4AUB en ON4BB terug op frequentie . Leuk om Franco ook eens te horen en hij krijgt 579 .Op ON4BB staat weer geen maat en overtreft 599 en Eddy is een sterke 589. Bedankt Eddy voor het QSO.
De APRS werkt niet goed , het lijkt wel of het relaistje dat ik er nog ingestoken had voor de afreis  blijft "plakken" . Ik doe een kleine " operatie" met de middelen die ik heb op dat moment .

Morgen via de Brennerpas naar Italiƫ

  
Balun en draadjes tussen de bomen
Eerste operatie van de APRS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten