zondag 24 juli 2011

19 t.e.m. 22 juli 2011

Afgelegde km : 3021

Aangekomen in Ounans in de Jura.Deze camping is ons niet onbekend daar we deze vroeger veel gebruikten als "tussencamping"  op weg naar het zuiden . Eerst nog met de campingcar en de caravan , nu met de camper.
We zoeken een plaatsje waar zowel de sat-TV als de inv V zijn werk kan doen . Althans ,één been kan ik vast uitspannen , het tweede hang ik omhoog tijdens mijn QSO-tijd , om de buren niet te hinderen .

Gewerkt op 19 juli : ON6RL  RST  599 en ON4AAC 589 , QRM en QRN      QRG : 7026.8
                    
                   20 juli : ON4AAC RST 599  en ON5JK 589  QRG 7027 ......

Het is hier dat de K1 erg verloopt in QRG en tijdens de morsetekens kleine toonfluctuaties te horen zijn , zowel hoger als lager in toon .We houden het QSO beperkt in tijd .Ik doe de volgende morgen een " duurtest" die ik later nog zal publiceren . Het verloop is echter vrij drastisch en de oorzaak niet geheel duidelijk .

                   21 juli : ON4AAC RST 599 , heel sterk seint Frank en ikke content , K1 blijft redelijk stabiel , ikke nog meer content alhoewel ik niet waarom de K1 nu vrij stabiel blijft . Niemand anders te horen , Frank seint dat het onweert boven Hamme en Temse . Antennes zullen wel losgekoppeld zijn bij die mannen zekers ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten