maandag 25 juli 2011

3 - 4 juli 2011

Afgelegde km : 327
We zitten in D in Minheim aan de Moezel .
Mooie standplaats , ik vijs de outbacker op zijn connector en luister . Er komt wel wat binnen en ben voorlopig tevreden over de eerste kennismaking met de mobiele antenne . Er is nog wat werk te doen en er komt niets van in huis om s' avonds eens te proberen .
Niet getreurd , er komen nog vele dagen .Ik denk er toch al aan mijn balun om te toveren tot een inv V .
Ik split een beldraad ," côte à côte "zoals we dat zeggen in twee op de juiste lengte en knijp er twee oogjes aan .
Deze is klaar om aan de balun te bevestigen . Ik verschiet er wel van hoe veel spanwijdte ik nog nodigheb , ook al kan ik de mast uitschuiven met enkel meters .Het zal niet altijd lukken , dat heb ik al wel in de motten .
Ik hoop maar dat de balun gaat werken want die was maar gemaakt voor 10 m en ik weet niet of er genoeg " ijzer" aanwezig is in de ringkern om op lagere frequenties nog behoorlijk zijn werk te doen .
We zien wel .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten