maandag 25 juli 2011

3 juli 2011

Afgelegde km :0
Stekene: We zijn vertrekkensklaar en ik smijt nog rap een balun in de koffer .Ge kunt nooit weten waar dat goed voor is .Verdere de nodige tangen en schroevedraaiers en wat draad .
Sinds gisteren is de K1 toch nog klaar geraakt ( problemen met de VFO !) en ook de APRS is gemonteerd .
De mobiele antenne voor 2 m is vast gemonteerd en ik beschik over een voet voor de deca mobiele outbacker antenne ,gemonteerd op een uitschuifbare mast die opzij van mijn trapje is gemonteerd .
Na vele pogingen elk jaar heb ik uiteindelijk de mogelijkheid om eens " uit te komen " op reis .
We hebben in WLD elke week geoefend in CW op 10m en dat moet nu maar eens in de praktijk gebracht worden op 40m..
We vertrekken en in de buurt van Luik bel ik de QRP op om te horen dat de APRS niet werkt !

G#@&&! Het begint al goed . Rustig , Luc ge zijt in vakantie . Denk maar al na wat het zou kunnen zijn .
Nog eens overlopen in gedachten of ik alles wel mee heb . K1 ,  cw -sleutel , SWR  brug , coaxen , voedingskabel , antennes . Het komt wel goed , zelfs reservezekeringen heb ik mee ..
Het verkeer valt in elk geval mee en we bollen verder....

De mobiele shack met K1 , SWR-brug ,cw-key en hoofdtelefoon
rechts de 2m antenne , links de uitschuifbare mast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten