zondag 24 juli 2011

13 - 17 juli 2011

Afgelegde km : 2024
Ons meest zuiderste punt van de reis : Lago Trasimeno in Passignano provincie Umbrië.
We staan heel mooi dicht tegen het meer maar ik zie geen kans om de inv V te spannen .
Het is hier héél warm ( 32 tot 35 °C ) met gelukkig af en toe een bries tot soms wel een stijve bries .
De zwemkom is echter een goeie afkoelplaats .
Dit belet niet dat mijn sleutel af en toe blijft plakken , aan mijn vingers dan wel te verstaan  hi hi . Mijn seinschrift lijdt eronder ( Is dit een goed excuus ?).
We droppen ook nog een TB af voor de goede verstaander op een eilandje in het meer .
We zien ook een vliegtuig rondcirkelen en ik zie dat het een watervliegtuig is . Ik zeg tegen de xyl : " straks landt hij hier nog op het meer" maar dat doet hij net niet . Hij scheert meerdere malen met zijn buik op het water om dan terug op te trekken . Is dit een blusvliegtuig en zijn ze aan het oefenen of is er echt een bosbrand in de buurt ?
Verbindingen :
14 juli   ON4AAC RST 579
             ON6HE RST 579
             Z35M Vlado , 5w QRP   RST 557
16 juli   ON4AAC RST  519   slechte verbinding
             ON5JK  RST 539

In de verte het blusvliegtuig
Het meer " by night"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten